James Bond

Posted On: 22 December, 2013
Posted In: , , ,

In 7 sloten tegelijk, deze uitdrukking moet uit Thailand komen. Nadat we woensdag onze intrek genomen hadden in het Chatrium Riverside Hotel staat er donderdag een heuse excursie op het programma. We zijn deze keer samen met Jaap en Inge afgereisd naar Bangkok, in eerder bezoeken aan deze geweldige stad hebben we nog nooit de floating market bezocht. Dus op naar Damnoen Saduak floating market. Met een Minivan welke we exclusief voor ons viertjes hadden afgehuurd gaan we op weg, een kleine 110 km rijden in een bus, die van binnen en van buiten volledig gepimpt was, zo moet een luxe doodskist er ook uitzien. Onderweg gestopt bij een andere toeristische attractie, een kokosplantage, alwaar we een halfuur de gelegenheid kregen om rond te lopen. Na 5 minuten melde we ons weer bij de chauffeur en reden we verder. Bij de floating market aangekomen werden we bij een soorte met busstation gedropt waar de longtails in rijen van 3 lagen opgesteld. Zeer efficiënt werden de boot ingezet, ondertussen werden we toegeroepen, James Bond, James Bond, James Bond en volgas bulderde we door de prutslootjes opweg naar de floating market, ja het kan dus, we racete van de ene prutsloot naar de andere, ik denk dat we er inderdaad 7 geteld hebben. Aangekomen op de bestemming stapten we over in een kleiner bootje waar we rustig peddelend door het Venetië van het oosten togen. De Marktkooplieden deden driftig hun best om hun handelswaar te slijten. Ik denk inderdaad dat dit vroeger zo ging, vandaag de dag is dit verworden tot een toeristische attractie welke desondanks erg leuk is om te bezoeken. Moe maar voldaan namen we weer plaats in onze rijdend mortuarium terug naar Bangkok. s’Middags via de waterbus over de chao phraya river naar Pier 8 waar we in de buurt van het Grand Palace heerlijk gestruind hebben langs de marktkraampjes.
Kabbelend door de sloten op weg naar de floating market
Heerlijk rustig genietend van de prachtige omgeving
IMG_2118 IMG_2091 IMG_2121 IMG_2133 IMG_2139 IMG_2148 IMG_2150 IMG_2167 IMG_2179 IMG_2195 IMG_2209 IMG_2227
En hij dronk ranja met een rietje