Op naar Koh Toa dag 9

Posted On: 5 November, 2012
Posted In:

Ga maar weer eens anders zitten, krijg onderhand een blikken reet van die bus. Vandaag reizen we van het ene paradijselijke eiland naar de ander. De speedboat die ons van Koh Lipe naar Pak Bara brengt is keurig op tijd, oei, deze heeft maar 500pk, hoop dat we op tijd zijn. In Pak Bara werden we meteen opgevangen en naar de minivan geloodst. Ook deze chauffeur had weer lak aan alle verkeersregels. Inhalen over doorgetrokken lijnen geen probleem, een eventuele tegenligger moet maar wijken. Steevast rijdt hij bij stoplichten over de vluchtstrook en zet zijn busje dan dwars voor het overige verkeer. Om 17:00 uur bereikte we Hat Yai, we hebben tot 20:30 de tijd om de stad te verkennen. Hat Yai is een klein Bangkok met een gemoedelijke sfeer, je kan er als toerist over straat zonder continue aangesproken te worden. Verder overal straatverkopers en bazaars. Het aanbod fake artikelen is ook hier goed vertegenwoordigd. Om de tijd te doden nemen we nog even een massage voordat we het langste deel van de reis aanvangen. Een massage kost hier 200 bath, ca 5 euro. Na anderhalve uur lopen we fit en fruitig de deur uit.
Met de privé auto van de touroperator worden we bij het busstation gedropt. 8 Uur reizen naar Chumphon waarvandaan we de veerboot pakken naar Koh Tao.
De bus rijdt rondjes… al snel werd ons duidelijk dat als je als reiziger vergeet uit te stappen de bus je keurig terugbrengt waar je eruit had gemoeten. Om 4 uur al bereiken we Chumphon, déjàvu, hier kwamen we precies een jaar geleden uit de trein gelopen, wederom van god en iedereen verlaten, nee Chumphon is het niet. De tuk-tuk aasgieren staan alweer klaar om ons naar de veerboot te brengen. Als we de bestemming bereiken is dat heel anders dan verleden jaar. We zijn naar een andere veerdienst gebracht. Temidden tussen de hippies en ander tuig zitten we nu op de boot te wachten. Het is een gewone veerdienst dus we zijn nog wel even onderweg. Maar als we onze bestemming bereiken zijn we in de hemel op aarde!

Deze post en foto’s zijn gemaakt met mijn iphone20121105-094311.jpghet reisbureau en zijn staf